Lebanese Army soldiers take a position in the area of Tayouneh, in the southern suburb of the capital Beirut on October 14, 2021, after clashes following a demonstration by supporters of Hezbollah and the Amal movement. - Gunfire killed at least three people and wounded 20 at a Beirut rally organised by the Shiite Hezbollah and Amal movements to demand the dismissal of the Beirut blast lead investigator, the state-run National News Agency said. (Photo by JOSEPH EID / AFP)

الجيش اللبناني : سنطلق النار على أي مسلح في بيروت

أعلن الجيش اللبناني، الخميس، أن وحداته المنتشرة في العاصمة بيروت ستطلق النار على أي مسلح في الطرق، بعيد إطلاق نار قتل فيه 6 أشخاص وأصيب آخرون خلال تظاهرة تطالب بتغيير القاضي الذي يتولى قضية انفجار المرفأ.
وقال الجيش اللبناني في تغريدة عبر “تويتر”: “وحدات الجيش المنتشرة سوف تقوم باطلاق النار باتجاه اي مسلح يتواجد على الطرقات وباتجاه اي شخص يقدم على اطلاق النار من اي مكان آخر وتطلب من المدنيين اخلاء الشوارع”.
ويبدو أن بيان الجيش اللبناني الذي اتسم بالحزم الشديد، محاولة لنزع فتيل الاشتباكات الدامية في بيروت ومن تحولها إلى قتال أعنف.